יועץ בטיחות מזון – פתרון מקיף, איכותי וחכם

כיצד יועץ המזון יכול למנוע תקלות ביצור המזון?

יועץ בטיחות מזון מסייע למנוע את בתקלות העשויות לנבוע מתקלה או רשלנות הנובעת מבורות, בכל אחד מהשלבים השונים בהם עוברים מוצרי המזון עד שהם מגיעים למקרר הביתי. השלב הראשון הוא שלב בחירת חומרי הגלם השונים המרכיבים את המזון. יועץ בטיחות מזון מוודא כי אכן חומרי הגלם כולם מתאימים למאכל אדם, שאין ריכוז גבוה מדי של חומרים העשויים לגרום לבעיות בריאותיות, וכן את טיב ואיכות חומרי הגלם בהם נעשה שימוש בהכנת המוצר. לאחר שכלל חומרי הגלם אושרו, נבדק תהליך היצור, כאשר פס היצור מתוכנן בקפידה על מנת לייצר את המזון באיכות הגבוהה ביותר, תוך יצירת נהלי עבודה מסודרים לשמירה על סביבה סטרילית בכל שלב ביצור המזון, עד לאריזתו, וכן ליצירת מנגנון בקרת איכות אפקטיבי על מנת לוודא שכל מוצר שעוזב את המפעל עומד בתקני האיכות המחמירים. כמו כן מוגדרים היטב התנאים בהם יש לשנע את המוצרים השונים, מבחינת רמת הלחות וכן הטמפרטורה ברכב.

יועץ בטיחות מזון למסעדות

לעיתים מוצרי המזון עברו את כל הבדיקות המחמירות, ועדיין כאשר המזון מבושל ומוגש במסעדה – המנות אינן עומדות בתקנים הבריאותיים המחמירים. מה יכולה להיות הסיבה? חברות המתמחות ביעוץ קולינרי מסייעות גם למסעדות לוודא כי המנות המוגשות במסעדה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים, ללא חשש המצאות חומרים העשויים לגרום לנזקים בריאותיים לסועדים בטווח הקצר והארוך. כמו כן יועץ מזון מוודא את רמת הסטריליות של המטבח, לרבות סיכונים של מזון לגעת בחומרי ניקיון מסוכנים. את תהליך הבישול עצמו על מנת לוודא שהוא אינו משלב כלי מטבח העשויים לפלוט חומרים מסוכנים למזון, וכן את נהלי ההגיינה בזמן מגע העובדים על המזון בתהליך הכנה (על מנת שלא יכנסו שערות חלילה למזון, או שהעובדים יעבדו מבלי ששטפו את ידיהם עם חומרים מחטאים בטיחותיים).

היתרונות בעבודה עם יועץ בטיחות מזון מקצועי

יועץ בטיחות מזון מקצועי יכול לחסוך עוגמת נפש למפעלים ומסעדות רבות, כאשר משרד הבריאות סוגר את המקום, או מחייב הורדה של מוצרים מהמדפים במקרה של סכנה לציבור בצריכתם. הנזק התדמיתי במקרה זה עשוי להיות ארוך טווח, לעלות הון, ואף להביא את החברה לפשיטת רגל. יועץ בטיחות מזון מקצועי יכול לאתר את הבעיות והליקויים עוד לפני שהמזון הגיע לצרכן, ולמנוע את "כדור השלג" התדמיתי והכלכלי שתקלה זו עשויה להתחיל. כמו כן יועץ בטיחות מזון מקצועי מסייע להגדיר נהלי עבודה מסודרים על מנת להבטיח עבודה אפקטיבית של המפעל, המסעדה, או רשת השיווק של מוצרי המזון, ולחסוך מראש עלויות של מוצרים פגומים, חומרי גלם שאינם מתאימים, או איתור מוצרים בעלי חיי מדף קצרים מדי שהופכים את יצורם ללא כדאי במתכונת מסויימת, ושינוי הרכבם על מנת להפוך את היצור לכדאי מבלי לפגוע בבטיחות הסועדים.

לסיכום, ייעוץ בטיחות מזון מקצועי הוא שירות הכרחי עבור מפעלים המייצרים מזון, וכן עבור מסעדות גדולות או רשתות המעוניינות לספק ללקוחותיהם מזון איכותי ובריא באחריות.

צור קשר

אנחנו כאן לכל שאלה שיש לכם,
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם